Sunday, October 12, 2014

ကေလးေတြ အမွားျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ

Jack Canfield က အေမရိကန္နာမည္ရ ကေလးစိတ္ေရာဂါပညာ႐ွင္ျဖစ္တယ္။ တစ္ခါက ကေလးေတြကို ပညာေပးေရးအေၾကာင္းေဆြးေႏြးေတာ့ ပံုျပင္၃ပုဒ္ကို သူေျပာျပသြားခဲ့ပါတယ္။

ပထမပံုျပင္က သူ႔သမီးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးပါ။ တစ္ခါက သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံနဲ႔သမီးတို႔ အျပင္မွာ အစာထြက္စားၾကပါတယ္။ အစာစားေနခ်ိန္အတြင္းမွာ အသက္ ၇ႏွစ္အ႐ြယ္သူ႔သမီးက ဖန္ခြက္အျပည့္ထည့္ထားတဲ့ အခ်ဳိရည္ကို ေမွာက္လိုက္မိပါတယ္။ ေမွာက္သြားတဲ့အခ်ဳိရည္ကို သမီးက ကိုယ္တိုင္သုတ္ၿပီး သူတို႔ကို အခုလိုေျပာပါတယ္။


“ေဖေဖနဲ႔ေမေမ… ေဖေဖနဲ႔ေမေမကို သမီးေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း စကားတစ္ခြန္းေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တျခားမိဘေတြလို ေဖေဖေမေမတို႔ မျပဳမူခဲ့လို႔ပါ။ တကယ္လို႔ ဒီလိုအမွားမ်ဳိးကို သမီး သူငယ္ခ်င္းလုပ္ခဲ့မိရင္ သူ႔မိဘေတြက သူ႔ကိုေအာ္ဟစ္ဆဲဆိုၿပီး သူ႔ကို အလုပ္လုပ္တာ သတိမထားရေကာင္းလားလို႔
ေဝဖန္အျပစ္တင္ပါတယ္။ ေဖေဖေမေမတို႔က ဒီလိုမလုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ သမီးေက်းဇူးတင္ပါတယ္”

ဒုတိယပံုျပင္က တစ္ခါက Jackနဲ႔မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕ မိတ္ဆံုစားပဲြျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ အစာစားေနတုန္းမွာ အေပၚကအျဖစ္အပ်က္လိုပဲ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ရဲ႕ ၅ႏွစ္သားကေလးက ႏြားႏို႔တစ္ခြက္ကို မေတာ္တဆေမွာက္လိုက္မိပါတယ္။ ကေလးရဲ႕ဖခင္က ကေလးကိုအျပစ္ေျပာမယ့္ဆဲဆဲမွာ Jackက ကိုယ့္ေ႐ွ႕ကေရခြက္ကို တမင္သက္သက္ အျမန္ေမွာက္ပစ္လိုက္ပါတယ္။ ေမွာက္သြားတဲ့ေရေတြကို သူသုတ္ၿပီး သူ႔ကိုယ္သူေလွာင္ရယ္ရင္း သူ႔အသက္ ၄၈ႏွစ္႐ွိၿပီျဖစ္တာေတာင္ သတိလက္လြတ္နဲ႔
ေရကိုေမွာက္လိုက္မိတတ္ေသးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ၅ႏွစ္သားကေလးရဲ႕မ်က္ႏွာေပၚမွာ အၿပံဳးရိပ္ထင္သြားပါတယ္။ အျပစ္ေျပာမယ္ျပင္ေနတဲ့ ကေလးရဲ႕ဖခင္ဟာလည္း Jackဆိုလိုခ်င္တဲ့အဓိပၸာယ္ကို သေဘာေပါက္သြားၿပီး ကေလးကို အျပစ္မေျပာေတာ့ပါဘူး။

တစ္ခါတေလမွာ လူႀကီးေတြဟာ လူ႔ဘဝဆိုတာ အၿမဲမျပတ္သင္ယူေနတဲ့
ျဖတ္သန္းမႈတစ္ခုဆိုတာကို အလြယ္တကူ ေမ့လိုက္တတ္ၾကပါတယ္။

ဒီပံုျပင္ႏွစ္ပုဒ္မွာ လူႀကီးေတြသိထားရမွာက ႀကီးျပင္းဆဲကေလးတစ္ေယာက္အတြက္ “အမွားလုပ္တယ္”ဆိုတာ မ႐ွိပါဘူး။ ဒါဟာ သူတို႔အတြက္ “အေတြ႔အႀကံဳ”ပါ။ ႀကီးျပင္းျခင္းဆိုတာ “အမွားလုပ္မိရင္ ထပ္ျပင္”ဆိုတဲ့ ျဖတ္သန္းမႈပါ။ “႐ႈံးနိမ့္တဲ့”အေတြ႔အႀကံဳပဲျဖစ္ျဖစ္ “ေအာင္ျမင္တဲ့” အေတြ႔အႀကံဳပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘဝအတြက္ တန္ဖိုး႐ွိပါတယ္။

တတိယပံုျပင္က သိပၸံပညာ႐ွင္ Stephen Glennအေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ေတြအတြင္းမွာ Stephen Glennဟာ ေဆးပညာေလာကမွာ
ေအာင္ျမင္မႈေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ သူ႔ဆီမွာ သာမန္လူေတြထက္ ပိုထက္ျမက္တဲ့ တီထြင္ဆန္းစစ္ဉာဏ္ေတြ႐ွိရသလဲလို႔ သတင္းေထာက္ေတြက သူ႔ကိုေမးျမန္းစဥ္မွာ သူက သူ႔ငယ္ဘဝအေတြ႔အႀကံဳတစ္ခုကို ဒီလိုေျပာျပသြားခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီေန႔က သူ႔ဟာ ေရခဲေသတၱာထဲကေန ႏြားႏို႔ပုလင္းကိုထုတ္ခဲ့ပါတယ္။
ႏြားႏို႔ပုလင္းကိုင္ၿပီး ေျခလမ္းအနည္းငယ္လွမ္းမိခ်ိန္မွာပဲ ႏြားႏို႔ပုလင္းဟာ လက္ထဲက မေတာ္တဆလႊတ္က်သြားခဲ့ပါတယ္။ မီးဖိုေခ်ာင္တစ္ခုလံုး ႏြားႏို႔ပင္လယ္ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။

Stephenရဲ႕ေမေမဟာ ပုလင္းကဲြသံၾကားတာနဲ႔ မီးဖိုထဲေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။
ႏြားႏို႔ေတြဖိတ္စင္ေနတာကို ျမင္ေပမယ့္ ေမေမဟာ စိတ္မတိုခဲ့ဘူး၊ သူ႔ကို အျပစ္မတင္ခဲ့ဘူး၊ မဆူမဆဲခဲ့ပါဘူး။

“ဟာ… ႏြားႏို႔ေတြ ၾကမ္းျပင္ေပၚဒီေလာက္ဖိတ္က်တာကို
ေမေမတစ္ခါမွမျမင္ဖူးခဲ့ဘူး။ သိပ္စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းတာပဲ…။
ဒီလိုလုပ္ သားေလး… ႏြားႏို႔ေတြ ဖိတ္သြားၿပီဆိုမွေတာ့ ၾကမ္းျပင္ကို ေမေမတို႔ မသန္႔႐ွင္းခင္ ဒီႏြားႏို႔ေတြနဲ႔ သားေဆာ့ကစားမလား။ ေမေမထင္တယ္… ႏြားႏို႔နဲ႔ကစားတယ္ဆိုတာ သိပ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းမွာပဲလို႔”

ေမေမဟာ သူ႔ကိုအျပစ္မတင္တဲ့အျပင္ ဒီလိုေျပာလိုက္တဲ့အတြက္ သူဟာ တကယ္ပဲ ႏြားႏို႔နဲ႔ ကစားပါေတာ့တယ္။ မိနစ္အနည္းငယ္အၾကာမွာ ေမေမက “ဒီႏြားႏို႔ေတြကို သားလုပ္ဖိတ္လိုက္တာဆိုေတာ့ သားကပဲ ဒီၾကမ္းျပင္ကို သန္႔႐ွင္းေရးလုပ္ရမယ္ေနာ္။ ေမေမမွာ ေရျမႇဳပ္႐ွိတယ္၊ အဝတ္စ႐ွိတယ္၊ ၾကမ္းတိုက္တံ႐ွိတယ္… ဘယ္တစ္ခုကို သားသံုးခ်င္သလဲ”လို႔ ေျပာပါတယ္။ သူက ေရျမႇဳပ္ကိုေ႐ြးခဲ့ၿပီး ေမေမနဲ႔အတူ ၾကမ္းျပင္ကို သန္႔သန္႔႐ွင္း႐ွင္းလွည္းက်င္းခဲ့ပါတယ္။

တဆက္တည္းမွာ ေမေမက သူ႔ကိုေျပာပါတယ္။

“အခုနားက သား ႏြားႏို႔ပုလင္းယူတာ က်ကဲြသြားတယ္။ ဒါဟာ သားရဲ႕လက္ေသးေသးေလးနဲ႔ ႏြားႏို႔ပုလင္းႀကီးတစ္ပုလင္းကို ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ယူရမယ္ဆိုတာကို သားနားမလည္ေသးလို႔ပါ။ အခု ေမေမတို႔ၿခံထဲဆင္းၿပီး ပုလင္းတစ္လံုးထဲမွာ ေရအျပည့္ျဖည့္လိုက္မယ္။ အဲဒီပုလင္းကို မလႊတ္က်ေအာင္ သားဘယ္လိုကိုင္တြယ္ယူေဆာင္မယ္ဆိုတဲ့ နည္းေကာင္းတစ္ခုကို သားေတြ႔ႏိုင္မေတြ႔ႏိုင္ ေမေမတို႔ စမ္းၾကည့္ၾကမယ္”

သူအႀကိမ္ႀကိမ္ လက္ေတြ႔ေလ့က်င့္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ တကယ္လို႔ ပုလင္းဝကို လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ကိုင္တြယ္ရင္ ပုလင္းအလြယ္တကူမလႊတ္က်တတ္ေၾကာင္းကို သူသိခဲ့ရပါတယ္။ ဒါဟာ ဘယ္ေလာက္လက္ေတြ႔က်ၿပီး မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းလိုက္တ့ဲ သင္ခန္းစာလဲ။

ေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီသိပၸံပညာ႐ွင္ဟာ သူ႔အမွတ္တရေတြကို
ျပန္ေျပာင္းေျပာရာမွာ သူဟာအဲဒီအ႐ြယ္ကစ အမွားလုပ္မိတယ္ဆိုတာ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့အရာမဟုတ္ေၾကာင္း သိ႐ွိခဲ့တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အမွားျပဳလုပ္မိတာဟာ အသိပညာ၊ ဗဟုသုတအသစ္ကို စတင္သင္ယူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ သိပၸံပညာရဲ႕ခက္ခဲနက္နဲမႈေတြကိုလည္း အမွားေတြအႀကိမ္ႀကိမ္ျပဳလုပ္မိၿပီးမွ ေနာက္ဆံုးမွာ မွန္ကန္တဲ့ေျဖ႐ွင္းနည္းကို ႐ွာေတြ႔တာျဖစ္တယ္လို႔ သူက ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။

------

မူရင္းေရးသားသူ-- Dèng dí

မူရင္းလင့္ -- ၂ဝဝ၇ခုႏွစ္ အမွတ္စဥ္ ၂၁ ႏိုဝင္ဘာလထုတ္ Readers မဂၢဇင္းမွ

ႏိုင္းႏိုင္းစေန

No comments:

Post a Comment