Monday, September 15, 2014

“အားရွိပါ၏”

၁။

ေနသည္ ပူျပင္းလြန္းလွသည္။ ထန္းကန္မွာ မိုးမရြာတာ ၾကာၿပီ။ မႏွစ္ကတည္းက ေခါင္သည္႔မိုးမွာ သည္ႏွစ္မွာလည္း ရြာမည္႔ အရိပ္အေယာင္ မရွိ။ ေျမႀကီးက ပက္ၾကားအက္ေနၿပီ။ စိမ္းစိုေနသည္႔ အရာကို ျပပါဆိုလ ွ်င္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး၏ ပုဆိုးကိုသာ လက္ညွိဳးထိုးျပရေတာ႔မည္။ သည္ေက်ာင္းမွာက ဆရာေတြကလည္း ခ်ိဳ႕တဲ႔၊ ေက်ာင္သားေတြ အမ်ားစုကလည္း လက္လုပ္လက္စား မိသားစုကေန ေပါက္ဖြားလာသူေတြခ်ည္းပဲမို႔ ေက်ာင္းစိမ္းေလးေတြပင္ အေသြးအေရာင္ မစိုႏိုင္။

ေနပူပူက်ဲက်ဲေအာက္တြင္ ကားတာရာကို ဖိနပ္လုပ္စီးထားေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ လက္ႏွစ္ဖက္ေျမွာက္ကာ မတ္တပ္ရပ္ေနရသည္။ သူဝတ္ထားသည္က ႏြမ္းစုတ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ကြက္က်ား ပုဆိုးၾကမ္းတစ္ထည္။ ေက်ာင္းစိမ္းလံုခ်ည္ ဝတ္မလာခဲ႔သျဖင္႔ ဆရာက ဒဏ္ေပးထားျခင္း ျဖစ္၏။ ပူျပင္းေသာ ေနေအာက္တြင္ အခ်ိန္ၾကာျမင္႔စြာ မတ္တပ္ရပ္ေနရသည္႔ သူ႔ကို ေနာက္ေဖးသြားေသာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြက စပ္စုသြားၾကသည္။ ဆရာေတြကလည္း ကြက္ၾကည္႔ ကြက္ၾကည္႔။ သူမွာေတာ႔ တစ္မနက္ခင္းလံုး ဒဏ္ေပးခံရထားသည္မွာ ေန႔လည္ ထမင္းစားေက်ာင္း ဆင္းခ်ိန္အထိ။


၂။

“ဆရာ.. အခုနတုန္းက အျပင္မွာ ဒဏ္ေပးခံထားရတဲ႔ ေက်ာင္းသားက ဆရာ႔အခန္းကလား”

၇ႏွစ္တန္း အတန္းပိုင္း ဦးေက်ာ္ေမာင္က သိသိလ်က္နဲ႔ ေမးလာသည္။ ျမင္႔စိုးဆိုတာ မႏွစ္တုန္းက ဦးေက်ာ္ေမာင္ အတန္းမွ ေက်ာင္းသား။

“ဟုတ္တယ္ ခင္ဗ်”

ဆရာေအာင္ခ်စ္က သူ႔ထံုးစံအတိုင္း အနည္းငယ္ ခပ္ျပတ္ျပတ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ခပ္တိုးတိုး အသံျဖင္႔ ေျဖလိုက္သည္။

“ဘာျဖစ္လို႔လဲဗ်”

“ဆရာေက်ာ္ေမာင္လည္း ျမင္တာပဲေလဗ်ာ။ ေက်ာင္းစိမ္း ပုဆိုးမွ ဝတ္မလာတာ”

“ေၾသာ္.. ဆရာကလည္း.. ျမင္႔စိုးတို႔ အိမ္အေျခအေနလည္း သိရဲ႕နဲ႔ဗ်ာ။ ၿပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာေက်ာင္းမွာ ကေလးေတြ စာတတ္ဖို႔က၊ ကေလးေတြ ဘာဝတ္ထားလဲ ဆိုတာထက္ ပိုအေရးမႀကီးဘူးလားဗ်”

“သူတကာ ေက်ာင္းစိမ္းဝတ္လာရင္ သူလည္း ဝတ္ရမွာေပါ႔။ ဒါက ေက်ာင္းစည္းကမ္းပဲ မဟုတ္လား။ သည္ေက်ာင္းမွာေနရင္ သည္ေက်ာင္းစည္းကမ္းေတာ႔ သူ လိုက္နာရမွာေပါ႔”

“ျမင္႔စိုးက လူေတာ္ပါ ဆရာရယ္..။ သူ႔ခမ်ာ ပညာကိုလည္း လိုခ်င္ရွာပါတယ္။ အခုဟာက ..”

“ကိုင္း.. ဆရာေက်ာ္ေမာင္.. အလကား ေရွ႕ေန႔လိုက္ေနရတာ ေမာေရာ၊ဆာေရာေပါ႔။ ျမင္႔စိုး ကိစၥ ထားလိုက္စမ္းပါ။ ေန႔လည္စာ စားၾကရေအာင္ပါဗ်ာ။ လာ.. ကၽြန္ေတာ္ ဒီေန႔ ဟင္းပိုထည္႔လာတယ္”

ဆရာႏွစ္ေယာက္ အခ်ီအခ် စကားမ်ားေနရာမွ ဆရာေအာင္ခ်စ္က စကားကို အတင္းျဖတ္ခ်လိုက္သည္။ ဆရာေက်ာ္ေမာင္က ဘာမွ ဆက္မေျပာေတာ႔ပဲ သက္ျပင္းရွည္ႀကီးကို ခ်လိုက္၏။ ပူျပင္းေသာ ေႏြေအာက္တြင္ ဆရာေက်ာ္ေမာင္၏ သက္ျပင္းရွည္ႀကီးသည္ ပူေလာင္လွပါသည္။ ထိုအရာထက္ ပိုၿပီး ပူေလာင္ေနေသာ အရာတစ္ခုလည္း ရွိလို႔ေနသည္။ ထိုအေၾကာင္းကိုေတာ႔ ကာယကံရွင္မွ လြဲၿပီး ဘယ္သူမွ မသိ။

၃။

ပံုမွန္အားျဖင့္ အလယ္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ မူလတန္းေရာ အလယ္တန္းပါ သင္ေလ႔ရွိေသာ္လည္း ဆရာေအာင္ခ်စ္တို႔ ရြာေက်ာင္းေလးမွာေတာ့ မူလတန္းမရွိပဲ အလယ္တန္းခ်ည္း သီးသန္႔သင္သည္။ ငါးတန္းမွ ရွစ္တန္းအထိကို ဆရာ၈ေယာက္က သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္အလိုက္ အလွည္႔က် ဝိုင္းသင္ၾကသည္။ ထန္းကန္ရြာေက်ာင္း ဆိုေပမယ္႔ ထန္းကန္က ေက်ာင္းသားေတြတင္ မဟုတ္ဘဲ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က ေက်ာင္းသားေတြပါ လာတက္ၾကသည္မို႔ ေက်ာင္းသားဦးေရမွာ ၂၀၀ေက်ာ္ ရွိသည္။ ရြာေက်ာင္းေလး တစ္ေက်ာင္းအတြက္ ၂၀၀ေက်ာ္ဆိုသည္႔ အေရအတြက္မွာ မ်ားလြန္းသည္ မဆိုသာေသာ္လည္း နည္းေတာ႔ မနည္းလွ။

သို႔ေသာ္လည္း ငါးတန္းမွ ရွစ္တန္းအထိ အတန္းပိုင္သာ ေျပာင္းမည္။ သည္ေက်ာင္းသား သည္ဘာသာရပ္ကို သည္ဆရာေတြခ်ည္းကပဲ သင္ၾကတာမို႔ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းအေၾကာင္း ဆရာေတြက ေနာေၾကေအာင္ သိၾကေလ၏။

ျမင္႔စိုးတစ္ေယာက္ သည္ေက်ာင္းကို စေရာက္ကတည္းက ဆရာေအာင္ခ်စ္ သတိထားမိခဲ႔သည္။ ေက်ာင္းအပ္သည္႔ေနမွာ ေနအေတာ္ျမင္႔ၿပီး ဆရာေတြ ျပန္ဖို႔ ျပင္ဆင္ၾကခ်ိန္မွာမွ ထန္းခိုင္ႀကီးေတြထမ္းကာ ေရာက္ခ်လာေသာ ျမင္႔စိုးတို႔ သားအဖတေတြကို ဆရာေအာင္ခ်စ္ မေမ႔။ ေက်ာင္းအပ္ရန္ ပိုက္ဆံ မတတ္ႏိုင္သျဖင္႔ ျမင္႔စိုးအေဖကိုယ္တိုင္ ထန္းတက္ကာ လွီးလာေသာ ထန္းခိုင္မ်ားႏွင္႔ သားအဖသံုးေယာက္စလံုး ဆရာေတြကို ဝိုင္းကန္ေတာ႔ခဲ႔ၾက၏။

ျမင္႔စိုးက ေတာ္သည္။ ထက္ျမက္သည္။ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ရွိသည္။ သူ႔မိဘေတြ ေက်ာင္းထားရက်ိဳးနပ္မည္႔ ေက်ာင္းသား။ ေတာက္မည္႔မီးခဲတရဲရဲလို။ တစ္ခုခုဆို ခ်က္ခ်င္း သေဘာေပါက္လြယ္သည္။ ဘယ္ေလာက္ခက္ခဲသည္႔ သခ်ၤာပုစာၦမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ဘယ္ေတာ႔မွ အေလ်ာ႔ေပးေလ႔မရွိ။ အစြမ္းကုန္ အားထုတ္တြက္ခ်က္ေလ႔ရွိသည္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း သခ်ၤာသင္ၾကားျပသရသည္႔ ဆရာေအာင္ခ်စ္က ျမင္႔စိုးကို ငါးတန္းမွာကတည္းက သေဘာက်သည္။ သို႔ေသာ္ ထုတ္မျပ။ မိဘဆိုတာ သားသမီးကို ခ်စ္လို႔နမ္းရင္ေတာင္ သူတို႔ေလးေတြအိပ္မွ ခိုးနမ္းရတယ္ ဆိုသလို ဆရာေအာင္ခ်စ္ကလည္း ျမင္႔စိုးအေပၚ ဘယ္ေသာအခါမွ မ်က္ႏွာသာမေပးခဲ႔။ သည္ေကာင္ေလးကို ထြန္းေပါက္ေအာင္ျမင္ေစခ်င္သည္။ ထန္းကန္ ဂုဏ္ေဆာင္မည္႔ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္ေစခ်င္ရံုသာ မက၊ သူ႔မိသားစုတစ္ခုလံုး၏ ဘဝေလးကိုပါ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေစႏိုင္သည္႔ သားေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစခ်င္သည္။ ျမင္႔စိုးအေဖက ထန္းသမားမို႔ ျမင္႔စိုးႀကီးလာရင္ ထန္းတက္ရမည္႔အျဖစ္မ်ိဳး မလိုလား။ အျဖစ္မခံႏိုင္။ တပည္႔ေတြကို ပညာႏွင္႔ပဲ ထြန္းေပါက္ေစခ်င္သည္မွာ ဆရာတိုင္း၏ ေစတနာ။ သည္အညြန္႕ဖူးေလးေတြကို တစ္ပင္ခ်င္း၊ တစ္ပြင္႔ခ်င္း ေရေလာင္းေပါင္းသင္ရသည္မွာ ဥယ်ာဥ္မွဴးဆရာသမားတို႔၏ အလုပ္။

သို႔ေသာ္ ျမင္႔စိုးကံမေကာင္းပါ။ မႏွစ္က ထန္းစခ်ိန္မွာ ႏုရင္႔ကိုင္ရင္း ထန္းေလ်ာကာ သူ႔အေဖ ကိုဘေက်ာ္ ေသသြားသည္။ ႏွစ္ႀကီးထန္းသမားတစ္ေယာက္ဆိုေပမယ္႔ ကံဖယ္ေတာ႔ ရိုးမယ္ဖြဲ႔စရာမရွိ။ ထန္းပိုင္မဟုတ္သျဖင္႔ ျမင္႔စိုးတို႔သားအမိ ထန္းေတာဝိုင္းမွ ဖယ္ေပးရသည္။ မမယ္တင္က ဘာမွ မယ္မယ္ရရ လုပ္ကိုင္စားေသာက္တတ္သူ မဟုတ္။ ကိုဘေက်ာ္ ရွိစဥ္က ေျပာင္းဖူးဖက္ ေဆးလိပ္လိပ္ရင္း၊ ႏြားစာစင္းရင္း၊ အိမ္အလုပ္လုပ္ရင္း ေယာက်္ားကို မွီခိုသူ ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ေလ ခြာအိုးအစို၊ ထန္းရြက္အစို၊ ထန္းဆစ္ဖတ္အစိုတို႔ကို ေယာက်္ားျဖစ္သူႏွင္႔အတူ ကူညီေကာက္ေပးတတ္သည္မွ တပါး ဝင္ေငြရမည္႔ အလုပ္မ်ိဳးေတာ႔ မယ္မယ္ရရ လုပ္ကိုင္ခဲ႔ဖူးသူ မဟုတ္။ လင္ေသေတာ႔မွ သားတစ္ေယာက္ႏွင္႔အတူ မလုပ္တတ္၊ မကိုင္တတ္ အိုးနင္းခြက္နင္း ျဖစ္ရေတာ႔သည္။ သို႔ေသာ္ မမယ္တင္ကလည္း ကိုဘေက်ာ္ မယားပီသ၏။ ေဘာက္လုပ္ရင္း ျမင္႔စိုးကို ေက်ာင္းဆက္ထားသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ။ ေခါင္မရွိေတာ႔သည္႔အိမ္မွာ အမိုးမလံုႏိုင္ပါ။ အၿမဲတမ္း တက္ၾကြဖ်တ္လတ္ေနေသာ ျမင္႔စိုး၏ သဏ ၭာန္သည္ ၿငိဳးငယ္စ ျပဳၿပီ။ ႏြမ္းနယ္လ်ျပီ။ ေရနည္းငါးတစ္ေကာင္လိုပင္။ မလန္းဆန္းေတာ႔။ မလတ္ဆတ္ေတာ႔။ ထက္ျမက္သည္႔ သူ႔အာရံုေတြက စာမွာ မရွိေတာ႔ပါ။ စာသင္ခ်ိန္တြင္ မ်က္ဝန္းေတြက အျပင္ကို ေငးလို႔ေနသည္။ တစ္ခါတစ္ေလ မ်က္ရည္ေတြ က်ရင္ က်ေနတတ္ေသး၏။

“အဆင္ေျပရဲ႕လား ျမင္႔စိုး”

ဆရာေအာင္ခ်စ္ ေခၚေမးမိေတာ႔

“ကၽြန္ေတာ္ ဒီႏွစ္ ရွစ္တန္းေအာင္သြားရင္ ပင္းတလဲသြားၿပီး အထက္တန္း တက္ႏုိင္ေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူးဆရာ .. ”

အဲသည္လို ေျပာစဥ္က ျမင္႔စိုး မ်က္ရည္ မက်ခဲ႔ပါ။ သို႔ေသာ္ အံတင္းတင္း ႀကိတ္ထားသျဖင္႔ ေမးရိုးေတြက တဆတ္ဆတ္ တုန္ေနသည္။

“တစ္ႏွစ္ေတာင္ လိုေသးတယ္ေလ ေမာင္ျမင္႔စိုး။ တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ ဘာမဆို ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တယ္။ မင္းအတြက္ အေရးႀကီးဆံုးက ပစၥဳပၸန္
မွာ အေကာင္းဆံုး ေနထိုင္သြားဖို႔ပဲ”

“ဟုတ္ကဲ႔ပါဆရာ”

ဟုတ္ကဲ႔ပါ ဆိုေသာ္လည္း သူ႔အသံေတြမွာ အားမပါတာ ဆရာေအာင္ခ်စ္ ေကာင္းေကာင္း သတိျပဳမိသည္။ ဒီအညြန္႔ဖူးေလး အသီးအပြင္႔ဘဝမေရာက္ခင္ ညွိဳးေျခာက္သြားမွာ မလိုလားပါ။ သည္ေကာင္ေလး တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္သြားသည္အထိ ေထာက္ပံ႔ထားႏိုင္သည္႔အင္အားလည္း ဆရာ႔မွာက မရွိ။ သည္ေတာ႔ ဆရာေအာင္ခ်စ္ ဘာလုပ္ရမည္လဲ။ အေကာင္းဆံုး အေျဖတစ္ခုကို ရွာေတြ႔သြားသည္႔အခါ ျပတ္သားေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင္႔အတူ မ်က္ရည္ပူတစ္ေပါက္က ေဟာင္းစုတ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ သစ္သားစားပြဲေပၚကို ေဖာက္ခနဲ ျပဳတ္က်သြားသည္။

ပန္းေလးတစ္ပြင္႔ လန္းတင္႔ေစႏိုင္ဖို႔ သြန္းေလာင္းလိုက္သည္႔ ေရတစ္စက္လား။

၄။

“ျမင္႔စိုး.. သခ်ၤာအိမ္စာေတြ ဘာလို႔ မတြက္လာတာလဲ။ တစ္ခန္းလံုး တြက္ခဲ႔တယ္။ မင္း တစ္ေယာက္တည္းပဲ မတြက္လာခဲ႔တာ။ ေျပာစမ္း.. မင္းက ငါ႔ကို ေသာက္ဂရုမစိုက္တာလား”

“မဟုတ္ဘူးဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပ ”

“ပါးစပ္ပိတ္ထားစမ္း။ ဘာဆင္ေျခမွ ငါမၾကားခ်င္ဘူး။ သြား.. အခန္းေရွ႕ထြက္။ ျမက္ေပါက္”

“ေဟ႔ေကာင္ ျမင္႔စိုး.. မင္းမေန႔က ခြင္႔မတိုင္၊ ဘာမတိုင္ ဘာကိစၥ ေက်ာင္းတစ္ဝက္နဲ႔ အိမ္ျပန္သြားရတာလဲ။ မင္းေရာက္ေနတာ ရွစ္တန္း။ အစိုးရစစ္ေနာ္။ ဘာမ်ားမွတ္ေနလဲ။ စာသင္ေက်ာင္းကို မင္းဝင္ခ်င္တိုင္းဝင္၊ ထြက္ခ်င္တိုင္း ထြက္လို႔ရတဲ႔ ေနရာမ်ား မွတ္ေနလား။ ဒါ ဇရပ္ မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္း ေက်ာင္း.. နားလည္လား။ သြား.. ေက်ာင္းမွာ ရွိရွိသမ ွ် အိမ္သာေတြ အကုန္ ေဆးေခ် ”

“ဟာ… ဒီေကာင္.. မင္း ငါ႔ကို ရြဲ႕ေနသလား။ ဒီေန႔ ပင္းတလဲက ဆရာေတြ လာစစ္မွာလို႔ ငါေျပာထားတယ္ေလ။ ေက်ာင္းသားေတြ အကုန္လံုး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ဝတ္ခဲ႔ပါလို႔ ငါ မမွာလိုက္ဘူးလား။ ဘာကိစၥ ဒီေလာက္စုတ္ျပတ္သတ္ေနရတာလဲ။ မင္းအက်ီၤက အျဖဴထည္လား၊ လက္ႏွီးသုတ္လား။ သြား.. အိမ္ျပန္လဲ။ ေနာက္တစ္ခါ ဒီလို မေလးမစား မသပ္မရပ္ပံုစံနဲ႔ ငါ႔ေက်ာင္းမလာနဲ႔”

“ေဟ႔ေကာင္ ျမင္႔စိုး.. ဘယ္မ်က္ခြက္နဲ႔ ဖိနပ္မစီးဘဲ ေက်ာင္းလာရတာလဲ။ မင္း ေတာ္ေတာ္မ်က္ႏွာေျပာင္ပါလား။ ဒါ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါ စာသင္ေက်ာင္း။ သြား.. အျပင္ထြက္။ လက္ႏွစ္ဖက္ေျမွာက္ၿပီး ေနပူမွာရပ္”

မၾကာခဏဆိုသလို မရိုးႏိုင္ေအာင္ ျပသနာရွာကာ ဒဏ္ဖိေပးေတာ႔ တျခားဆရာေတြက ဆရာေအာင္ခ်စ္ကို ၿငိဳျငင္စျပဳၿပီ။ ယခင္က သူတို႔ ခ်စ္ေၾကာက္ရိုေသေသာ ဆရာကို ယခုေတာ႔ ေက်ာင္းသားေတြကပါ မုန္းတီးေၾကာက္ရြံ႕လာၾက၏။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးကအစ မသိမသာ သတိေပးစျပဳၿပီ။ သို႔ေသာ္ ဆရာေအာင္ခ်စ္က ျမင္႔စိုးကို ျပသနာရွာၿမဲ ရွာသည္။

ဆရာဘာေၾကာင္႔ သည္လိုေတြ လုပ္ေနရသလဲ။ ဆရာ အသိဆံုးျဖစ္၏။ တျခားသူတို႔ကို မရွင္းျပလိုပါ။ ရွင္းျပလို႔လည္း မျဖစ္။ ဆရာ႔ကိုသာ မုန္းၾကပါေစ။ သည္လိုေတြ လုပ္လ ွ်င္ ဒီအရာေတြကို ၾကံဳလာရမည္ဆိုတာ ဆရာ မသိခဲ႔လို႔မွ မဟုတ္ဘဲ။

တစ္ခါႀကီးကေတာ႔ ေက်ာင္းေတာ္ေတာ္ေလး ေနာက္က်ၿပီးမွ ေရာက္လာေသာ ျမင္႔စိုးကို ဆရာက ေနပူမွာ ထိုင္ထလုပ္ခိုင္းေနစဥ္ ဆရာ ခ်စ္ခင္စြဲလန္းရေသာ ဆရာမေလး လွေမက လာတားသည္။

“ဆရာရယ္.. သူ ထိုင္ထ လုပ္ေနတာ ၾကာလွပါၿပီ။ သူ႔ကို သြားခြင္႔ျပဳလိုက္ပါေတာ႔ေနာ္”

တိုးတိုး ညင္သာေသာ အသံေလးျဖင္႔၊ အသနားခံေသာ အၾကည္႔ေလးျဖင္႔ ခ်စ္ရသူေလး ကိုယ္တိုင္ ေျပာလာေတာ႔ ဆရာ႔စိတ္ေတြ ယိုင္ခ်င္ခ်င္ ျဖစ္သြားေသး၏။ သို႔ေသာ္ ရည္ရြယ္ခ်က္ မေပ်ာက္ေစေရးအတြက္ တင္းခံလိုက္ရသည္။

“ ကၽြန္ေတာ္႔ကိစၥ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ေနတာပါ။ ဆရာမ ဝင္မပါ ပါနဲ႔။ ကိုယ္႔အလုပ္ကို လုပ္ပါ”

ခပ္တင္းတင္း ေျပာခ်လိုက္ေသာ ဆရာ႔စကားအဆံုးတြင္ ဆရာမေလး မ်က္ႏွာမွာ တြတ္တြတ္နီေအာင္ ရဲသြားသည္။ ထို႔ေနာက္ ဘာတစ္ခြန္းမွ ျပန္မေျပာဘဲ ေျခလွမ္းမွန္မွန္ျဖင္႔ ေက်ာခိုင္းထြက္ခြာသြား၏။ မာနႀကီးေသာ ဆရာမေလး လွေမအေၾကာင္းကို ဆရာ အသိဆံုး ျဖစ္သည္။ ဆရာမေလးက ဆရာ႔ကို နာက်ည္းမုန္းတီးသြားပါၿပီ။ ျမင္႔စိုးအေၾကာင္းတစ္လွည္႔၊ ဆရာမေလးအေၾကာင္းတစ္လွည္႔ ေတြးရင္း ရင္ေတြ ကြဲေၾကရသည္။ ဆရာမေလးကို သြားရွင္းျပလိုက္ရမလား။ ႏွလံုးသားက ခိုင္းေစသည္ကို ဦးေႏွာက္က ျငင္းဆိုခဲ႔ပါ၏။

ေဝးၾကရၿပီေပါ႔ အခ်စ္ေရ။ မပြင္႔လန္းရေသးေသာ အခ်စ္ပန္းေလးသည္ ပ်ိဳးေစ႔ေလးဘဝမွာပဲ ေၾကမြသြားခဲ႔ရေလသည္။

၅။

“ဆရာေအာင္ခ်စ္.. ျမင္႔စိုးကို အျပစ္မရွိ အျပစ္ရွာေနတာေတြ ရပ္တန္းက ရပ္ပါ။”

ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက ေပၚတင္ သတိေပးလာၿပီ။ ရြာထဲက လူေတြကလည္း ဆရာ႔ကို အၾကည္ညိဳ ပ်က္လာၾကၿပီ။ ဆရာေတြအခ်င္းခ်င္းကလည္း မေခၚေျပာေတာ႔။ ဆရာမေလးကဆိုလ ွ်င္ လွည္႔ပင္မၾကည္႔ေတာ႔။ လမ္းမွာေတြ႕လ ွ်င္ေတာင္ မျမင္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္သြားခဲ႔ၿပီ။

“ျမင္႔စိုးကို မုဆိုးမသားမို႔ တမင္သက္သက္ ႏွိမ္ေနတာတဲ႔။ အရင္က သည္ေလာက္ မဟုတ္ဘူးတဲ႔။ ဒီႏွစ္ သူအတန္းပိုင္ ကိုင္ရတဲ႔ ႏွစ္မွတဲ႔။ ႏွိမ္မွာေပါ႔။ သူ႔ကို မေပးမကမ္းလို႔ေနမွာ။ အသိသာႀကီးပဲ။”

“ေက်ာင္းတက္ေနလည္း ေသာက္ပိုပဲ။ စာႀကိဳးစားလည္း ေသာက္ေရးပါတာ မဟုတ္ဘူး။ အထက္တန္း တက္ႏိုင္မွာမို႔လား။ ထန္းသမားသားက ထန္းသမားပဲ ျဖစ္မွာေပါ႔။ ေက်ာင္းတက္မယ္႔ အစား ထန္းတက္က်င္႔ေခ်။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းစည္းကမ္း မလိုက္နာရင္ မေသဘူး။ ထန္းသမား ထန္းစည္းကမ္းမလိုက္နာလို႔ကေတာ႔ မင္းအေဖေနာက္ ကားခနဲ လိုက္ရမွာပဲလို႔ ေျပာၿပီး ဆဲေနတာတဲ႔”

“အဲဆရာက ျမင္႔စိုးကို တအားႏွိမ္တာပဲ။ က်န္တဲ႔ေက်ာင္းသားေတြကို အဲေလာက္ မဟုတ္ဘူး။ ျမင္႔စိုးတစ္ေယာက္တည္းကို ညွိဳးၿပီး ႏွိမ္ေနတာတဲ႔ဟ။ ကေလးကို အျပစ္မရွိ အျပစ္ရွာေနတာတဲ႔။ ျမင္႔စိုးဆိုတာက ကေလကဝ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ဘာသာ ဆင္းရဲခ်င္ ဆင္းရဲမယ္။ အသိရွိတယ္။ ထက္ျမက္တယ္။ စာလည္း ေတာ္တယ္ဟ။သနားပါတယ္”

ရြာထဲက စကားသံေတြကို ဆရာ ၾကားပါသည္။ ရပ္ရြာက ျမင္႔စုိးကို သနားဂရုဏာသက္လာသည္ႏွင္႔အမ ွ် ဆရာေအာင္ခ်စ္ကို မုန္းတီးရြံရွာလာၾက၏။ ျမင္႔စိုးကို ရပ္ရြာက သတိထားမိလာေရး၊ ျမင္႔စိုး၏ ႏြမ္းပါးေသာ ဘဝအေျခေနကို ရပ္ရြာက ဂရုဏာသက္လာေစေရး၊ စာေတာ္ေသာ ျမင္႔စိုး၏ ထက္ျမက္မႈ၊အလားလာရွိမႈတို႔ကို ရပ္ရြာက အသိအမွတ္ျပဳလာေရးသည္ ဆရာ႔အေရးျဖစ္သည္။ သည္အရာကို ျမင္႔စိုး၏ နာက်ည္းမုန္းတီးမႈ၊ ဆရာမေလး၏ ခါးသီးမႈ၊ အားလံုး၏ စက္ဆုပ္မႈတို႔ႏွင္႔ လဲယူခဲ႔သည္။ သည္အေရးကို ႀကိဳေတြးခဲ႔ၿပီးသားမို႔ မိမိနာမည္ကို မိမိကိုယ္တိုင္ စေတးရေသာ္လည္း ဆရာေအာင္ခ်စ္ ေက်နပ္ပါသည္။

ေနာက္ဆံုးတြင္ ျမင္႔စိုးတစ္ေယာက္ ရပ္ရြာက ေထာက္ပံ႔လိုက္ေသာ စေကာလားရွစ္ ရသြားခဲ႔၏။ အထက္တန္းကို ပင္းတလဲေက်ာင္းမွာ တက္ႏိုင္ရံုသာမက ပင္းတလဲက အိမ္တစ္အိမ္ကပင္ ျမင္႔စိုး ေက်ာင္းၿပီးသည္အထိ သူတို႔ႏွင္႔အတူတူ ေနထိုင္ခြင္႔ေပးသည္။ ျမင္႔စိုးဘဝ မႏွိမ္႔က်ေတာ႔မွာ ေသခ်ာသြားေလၿပီ။ ျမင္႔စိုး ဘဝ တကယ္ပင္ ျမင္႔ႏိုင္ေတာ႔မည္။ ထန္းသမား ျဖစ္မွာ မဟုတ္ေတာ႔။ မခံခ်င္စိတ္ရွိေသာ ျမင္႔စိုးတစ္ေယာက္ ရပ္ရြာကေထာင္ေပးေသာ ေလွကားျဖင္႔ ျမင္႔သထက္ ျမင္႔ေအာင္ အားႀကိဳးမာန္တက္ တက္လွမ္းေတာ႔မည္မွာ အေသအခ်ာ။

ဆရာေအာင္ခ်စ္ကေတာ႔ မိမိကုိ မႏွစ္ၿမိဳ႕ေတာ႔ၿပီျဖစ္ေသာ သည္ရြာေလးကို စြန္႔ခြာခဲ႔ရ၏။ ထန္းကန္မွာ အခ်စ္ႏွင္႔အတူ မိမိနာမည္လည္း ပ်က္သုဥ္းက်န္ရစ္ခဲ႔ေလၿပီ။ နယ္ေျပာင္းခြင္႔ေလ ွ်ာက္ၿပီး တာဝန္က်ရာ နယ္ေျမမ်ားတြင္ အေကာင္းဆံုး တာဝန္ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ေနခဲ႔သည္။ ထန္းကန္ရြာေလးကို ဘယ္ေသာအခါမွ ျပန္မေရာက္ျဖစ္ေတာ႔။ လူပ်ိဳႀကီး ဆရာႀကီးတစ္ဦးဘဝမွာ တပည္႔မ်ား၏ ခ်စ္ခင္မႈကိုသာ အေဖာ္ျပဳခဲ႔၏။ ပီတိကိုစား အားရွိေနခဲ႔၏။ ေစတနာအက်ိဳးေပးမႈတို႔ေၾကာင္႔ေလလား။ ႏွစ္ေပါင္း၂၀ေက်ာ္ ၾကာျမင္႔ၿပီးသည္႔ေနာက္ ျမစ္သားၿမိဳ႕က အထက္တန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ဆရာေအာင္ခ်စ္တစ္ေယာက္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္လာခဲ႔သည္။ ထိုေက်ာင္းမွာပင္ ပင္စင္ယူသည္အထိ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရင္း ပင္စင္စားဘဝကိုလည္း ျမစ္သားနားက ရြာေလးတစ္ရြာမွာ အေျခခ်လိုက္ေတာ႔သည္။ ပင္စင္လစာေလးကို ၿခိဳးျခံေခၽြတာ စားေသာက္ရင္း ရြာက ကေလးေတြကို ပညာဒါနေတြ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ျပဳေနသည္႔ ဆရာေအာင္ခ်စ္၏ နိစၥဓူဝ ဘဝမွာ စိတ္ခ်မ္းသာဖြယ္ရာအတိ။ သို႔ေသာ္လည္း ျမင္႔စိုးအေၾကာင္းေတြးမိတိုင္း ဆရာ႔ရင္မွာ ဝမ္းနည္းမႈတို႔က လိႈက္တက္လာတုန္းပင္ ျဖစ္သည္။ ရင္ႏွင္႔ရင္းခဲ႔ရသည္မို႔ ၾကာခဲ႔ၿပီဆိုေသာ္လည္း ေမ႔ႏိုင္ပါမည္လား။ ျမင္႔စိုး တကယ္ပဲ အျမင္႔ေရာက္ခဲ႔ရဲ႕လား။ သည္အေတြးက ဆရာ႔ရင္မွာ တအံုေႏြးေႏြး။

၆။

သည္ကေန႔ေတာ႔ နီးလ်က္ႏွင္႔ေဝးေနခဲ႔ေသာ ျမစ္သားၿမိဳ႔ေပၚသို႔ ဆရာေအာင္ခ်စ္ ေရာက္လာရသည္။ ဆရာေအာင္ခ်စ္တို႔ အထက္တန္းေက်ာင္း၏ ႏွစ္၅၀ျပည္႔ ေရႊရတုပြဲႏွင္႔ ဆရာကန္ေတာ႔ပြဲအခမ္းအနား။ သည္ ေရႊရတုႏွစ္ပတ္လည္ မဂၢဇင္းအတြက္ အမွတ္တရ စာမူေရးသားရန္ ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင္႔ ကဗ်ာရွည္တစ္ပုဒ္ေတာင္ ဆရာ ေရးဖြဲ႕ခဲ႔ေသးသည္။ ပင္စင္ယူၿပီးသည္႔ေနာက္ သည္ေက်ာင္းကို ျပန္မေရာက္ျဖစ္တာ ၁၀ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာခဲ႔ၿပီမို႔ ေက်ာင္းမွာ ဘယ္သူေတြ က်န္ေနေသးသလဲဆိုတာ မေျပာႏွင္႔၊ လက္ရွိေက်ာင္းအုပ္ ဘယ္သူလဲပင္ ဆရာ မသိေတာ႔။

ဆရာကန္ေတာ႔ပြဲမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေဟာင္းတစ္ခ်ိဳ႕ႏွင္႔ ျပန္လည္ေတြ႕ဆံုရသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က လမ္းေလ ွ်ာက္တုတ္ႏွင္႔၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ႏွင္႔။ တစ္ခ်ိဳ႕က တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ မမွတ္မိ။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ႔ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူကိုမွ မမွတ္မိ။ ဆရာကေတာ႔ သခ်ၤာဆရာပီပီ မွတ္ဥာဏ္မခ်ိဳ႕ယြင္းေသးပါ။ သို႔ေသာ္ ဇရာေၾကာင္႔ ခႏၶာကေတာ႔ စိတ္ေဆာင္သလို မလိုက္ႏိုင္ေတာ႔။ တြဲက်ေနေသာ အေရတို႔က အရိုးေပၚမွာ ကပ္ေနသည္။ လူပံုစံက တုန္ခ်ိခ်ိ။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို အားမလို အားမရေတြ မျဖစ္ေတာ႔ဘဲ တရားသေဘာျဖင္႔ ဆင္ျခင္ေနတတ္ခဲ႔သည္မွာ ၾကာၿပီ။

ဆရာ႔ကို ေရွ႕ဆံုးတန္း၏ အလယ္က်က်မွာ ေနရာခ်ေပးသည္။ ထို႔ေနာက္ အခမ္းအနားမွဴးက အမွာစကား ေျပာၾကား၏။ အဲသည္ေနာက္ လက္ရွိ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးမွ အမွာစကား ေျပာၾကားသည္။ နားအနည္းငယ္ ေလးေနၿပီမို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ နားစိုက္ေထာင္ပါမွ ဆရာေအာင္ခ်စ္ ၾကားႏိုင္ေတာ႔သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာ နာမည္ကို ေသေသခ်ာခ်ာမၾကားလိုက္ရ။ ေဘးနားက ဆရာကို ေမးၾကည္႔ေတာ႔ သူလည္း မၾကားလိုက္တဲ႔။ သည္အတြက္ ႏွစ္ေယာက္သား ၿပံဳးမိေသးသည္။

အမွာစကား ေျပာၾကားေနေသာ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာ၏ မ်က္ႏွာကိုသာ ေငးၾကည္႔ေနမိ၏။ လူပံုက ခပ္ငယ္ငယ္။ အသက္၄၀ေက်ာ္ေလာက္ပင္ ရွိဦးမည္။မ်က္ဝန္းေတြက စူးရွလြန္း၏။ ပညာတတ္တစ္ေယာက္ ပီသေသာ ဟန္ပန္ေတြ သူ႔မွာ အျပည္႔။ သည္မ်က္ဝန္းေတြကို ျမင္ဖူးသလိုလို ရွိေနသည္။ ျပန္စဥ္းစားၾကည္႔ေတာ႔ မရ။ ထားပါေတာ႔ေလ။ လူတူသူမရွားေတြ ေပါလွသည္ပဲ။

ဆရာကန္ေတာ႔ပြဲ အခမ္းအနား စတင္ၿပီ။ ဆရာေတြကို တန္းစီကန္ေတာ႔ၾကေတာ႔ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေပါက္စက ဆရာေအာင္ခ်စ္ေရွ႕မွာ ဒူးတုပ္ၿပီး ကန္ေတာ႔သည္။ ၿပီးေတာ႔ သူက ခပ္တိုးတိုးေမး၏။

“ကၽြန္ေတာ႔ကို မွတ္မိလား ဆရာ”

“ဘာေျပာလိုက္သလဲ။ က်ယ္က်ယ္ေျပာပါကြ။ ဆရာက အသက္ႀကီးေတာ႔ နားေတြ ေလးေနၿပီ။”

ဆရာေအာင္ခ်စ္က ရယ္ရင္း ခပ္ေလးေလး ေျပာေတာ႔

“ကၽြန္ေတာ္႔ကုိ မွတ္မိလား ဆရာ” ဟု သူက ခပ္က်ယ္က်ယ္ ထပ္ေမး၏။

“ေအးကြ… ျမင္ဖူးသလိုလို အရွိသားလို႔ ၾကည္႔ေနတာပဲ။ ဘယ္သူလဲေတာ႔ ဆရာ မမွတ္မိေတာ႔ပါဘူးကြာ ”

“ ဆရာ.. ကၽြန္ေတာ္ ျမင္႔စိုးပါ ဆရာ။ ဆရာအနစ္နာခံၿပီး ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးလိုက္တဲ႔ ျမင္႔စိုးပါ”

မထင္မွတ္ထားေသာ စကားေၾကာင္႔ ဆရာေအာင္ခ်စ္ ၾကက္ေသ ေသသြား၏။ မိမိမ်က္စိေရွ႕က ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေပါက္စက ျမင္႔စိုးတဲ႔။ ထန္းကန္က ျမင္႔စိုး။ ေမ႔ႏိုင္ပါ႔မလား တပည္႔ရယ္။

တင္းတင္းေစ႔ထားေသာ ဆရာေအာင္ခ်စ္ ႏႈတ္ခမ္းမွ ဘာစကားမွ ထြက္က်မလာခဲ႔ပါ။ တုန္ယင္ေနေသာ ေမးရိုးမ်ားက ဆရာ႔ခံစားမႈ အဟုန္ ႀကီးမားေၾကာင္းကို သက္ေသျပေနၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ မ်က္ရည္ပူေတြက ဆရာ႔ပါးျပင္ထက္မွာ ေထြေထြ စီးက်လာၾက၏။

သည္အျဖစ္ပ်က္ကို နားမလည္စြာ ၾကည္႔ရႈေငးေမာေနေသာ တျခားဆရာေတြကို ဆရာျမင္႔စိုးက ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ေအာင္ ရွင္းျပလိုက္သည္။

ဆရာျမင္႔စိုးစကားဆံုးေတာ႔ ေစတနာမွန္ကို သိနားလည္ သေဘာေပါက္ခဲ႔သည္႔ ဆရာျမင္႔စိုးကိုေရာ၊ ေက်ာင္းသားဘဝေကာင္းစားေရးအတြက္ မိမိအနစ္နာခံကာ မိမိကုိယ္ကို စေတးခဲ႔ေသာ ဆရာေအာင္ခ်စ္ကိုေရာ လူတိုင္းက ခ်ီးမြမ္းၾက၏။

ဆရာေအာင္ခ်စ္က ပီတိမ်က္ရည္ေတြ မဆည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနေသးသည္။ ဆရာျမင္႔စိုးကေတာ႔ သူ သည္လိုမ်ိဳး သေဘာေပါက္လာဖို႔ ႏွစ္ေတြ အေတာ္ၾကာခဲ႔သည္႔အေၾကာင္း ဝန္ခံ၏။

“ဆရာ႔ေစတနာကိုေလ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဆရာျဖစ္လာမွ ေရးေရးေလး သေဘာေပါက္လာခဲ႔တာ။ အဲသည္ေနာက္ေတာ႔ ေသခ်ာသထက္ ေသခ်ာလာခဲ႔ေတာ႔တာပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ကၽြန္ေတာ္ တစ္သက္လံုး နာက်ည္းမုန္းတီးခဲ႔တဲ႔ ဆရာ႔ကို ညတိုင္း ကန္ေတာ႔ၿပီးမွ အိပ္ရာဝင္ပါတယ္။”

ဆရာျမင္႔စိုး ေျပာသမ ွ်ကို ဆရာေအာင္ခ်စ္က နားစိုက္ေထာင္ရင္း မ်က္ရည္ေတြျဖင္႔ ၿပံဳးေနသည္။

“ကၽြန္ေတာ္႔ကို တစ္ခုခု ေျပာပါဦးလား ဆရာ”

ဆရာျမင္႔စိုးက အသနားခံသည္။ တျခားဆရာေတြကလည္း အတင္း တိုက္တြန္းၾက၏။ ထိုအခါတြင္ ဆရာေအာင္ခ်စ္ႏႈတ္ဖ်ားမွ စကားတစ္ခြန္း ထြက္က်လာခဲ႔ေလသည္။

“ေမာင္ျမင္႔စိုး အဆင္မွေျပသြားရဲ႕လားလို႔ ဆရာ႔ရင္မွာ တအံု႕ေႏြးေႏြး ျဖစ္ခဲ႔ရသမ ွ်၊ တစ္သက္လံုး ခံစားခဲ႔ရသမ ွ် အခုေတာ႔ စိတ္ေအးသြားပါၿပီကြာ။”

အဲသည္စကားဆံုးေတာ႔ ၾကည္ႏူးပီတိေတြကိုယ္စီႏွင္႔ ၿပံဳးေနၾကသည္႔ ဆရာေတြအကုန္လံုး ကိုယ္စီကိုယ္ငွ မ်က္ရည္ေလးေတြ စို႔တို႔တို႔။

ေလးစားျခင္းျဖင္႔
ျမတ္ပန္းႏြယ္

No comments:

Post a Comment