Sunday, November 16, 2014

သင့္ရဲ႕ကနဦးေဖာက္သည္မ်ားရ႐ွိေစရန္နည္းလမ္း(၅)သြယ္

ကနဦး အႀကံဥာဏ္နဲ႔ ကနဦးကုမၸဏီတစ္ခုတို႔ရဲ႕ ျခားနားခ်က္ကို သင္သိပါသလား။

ေငြတစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ မ႐ွာေဖြရေသးခင္မွာ လုပ္ငန္းရင္းႏွီးေငြ ေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ မ,တည္ၿပီး သန္းမ်ားစြာ သံုးစြဲသူမ်ားျဖင့္ တစ္ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔႐ွိ နာမည္ႀကီးတဲ့ ကနဦးကုမၸဏီမ်ား အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာမွာမဟုတ္ပါဘူး။ $500,000 သို႔မဟုတ္ ထိုထက္နည္းပါးေသာ ရင္းႏွီးျမႇပ္ႏွံမႈျဖင့္ မ,တည္ေသာ ခက္ခဲေသာ အေျခအေနတစ္ခုအေပၚ မွီတည္ၿပီး လုပ္ငန္းတည္ၿမဲေနေစဖို႔ ၀င္ေငြမ်ားစြာ ရ႐ွိေစရန္ တြက္ခ်က္ရေသာ ၉၉% ႐ွိ ကုမၸဏီ တည္ေထာင္သူမ်ားအေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာမွာပါ။

အေစာပိုင္းစတင္ခ်ဥ္းကပ္သူမ်ားကေတာ့ ေဖာက္သည္မ်ားရဲ႕ အထူးအရင္းအျမစ္တည္ေနရာ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး သူတို႔ေတြဟာ လုပ္ငန္းတစ္ခုအတြက္ အဓိကအခရာ ျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီ ေဖာက္သည္ေတြဟာ ၀ယ္ယူဖို႔အတြက္ ေထာက္ခံေပးရမယ့္အရာေတြ မလိုအပ္ဘူး။ အမွားအယြင္းေတြ ျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာ သူတို႔ သေဘာေပါက္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ဟာ စိတ္႐ွည္တယ္။ သင့္ကုမၸဏီရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈကို စိတ္၀င္စားၿပီး သင့္ရဲ႕ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈအတြက္ ေငြေပးခ်င္ၾကတယ္။

သင္လိုအပ္တဲ့ အေစာပိုင္းစတင္ခ်ဥ္းကပ္သူမ်ားစြာဟာ ေျပာင္းလဲေကာင္း ေျပာင္းလဲ ႏိုင္ပါတယ္။ သင္ဟာ $100,000 တန္ဖိုး႐ွိ ကုန္ပစၥည္း သို႔မဟုတ္ ၀န္ေဆာင္မႈတစ္ခုကို ေရာင္းခ်ရင္ တစ္မ်ဳိး (၂)မ်ဳိးသာပဲ သင္လိုအပ္ႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခုခုကို $1 နဲ႔ သင္တစ္ခုခုကို ေရာင္းရင္ သင့္ရဲ႕ကုန္ပစၥည္းကို ေဈးကြက္က စိတ္၀င္စားမႈ႐ွိေၾကာင္းကို အမွန္တကယ္ သက္ေသျပဖို႔ ရာေပါင္းမ်ားစြာ သို႔မဟုတ္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ သင္ လိုအပ္ႏိုင္ပါတယ္။

အေစာပိုင္းစတင္ခ်ဥ္းကပ္သူမ်ားဟာ သင့္ရဲ႕ပထမဆံုး ေဖာက္သည္မ်ားအျဖစ္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ သိၾကပါတယ္။ ထိုသူေတြကို ရ႐ွိဖို႔ သင္လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္းငါးသြယ္ ကေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါတယ္။

1. သင့္မွာ႐ွိတဲ့အဆက္အသြယ္အားလံုးကို အသံုးျပဳပါ။
ကိုယ္ တစ္ခါမွ မျမင္ဘူးမသိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ဆြဲေဆာင္ဖို႔ ခက္ခဲပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီနည္းလမ္းကို အသံုးျပဳၿပီး သစ္လြင္ဆန္းျပားတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို ေရာင္းခ်ဖို႔ အလြန္ခက္ခဲပါတယ္။
သင္နဲ႔ အဆက္အသြယ္႐ွိတဲ့ လူေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဆက္သြယ္မႈ ဘယ္ေလာက္ပဲ နည္းပါးပါေစေပါ့။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ပထမဆံုးကုမၸဏီကို စတင္ခဲ့ခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕အလုပ္အပ္သူေတြဟာ ကုမၸဏီမ်ား ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ထုိင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္သိတဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခု ပိုင္ဆိုင္တဲ့ လူေတြ အားလံုးရဲ႕ စာရင္းကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး အမည္(၅)မ်ဳိးသာပဲ ရခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလြန္စိတ္ဓာတ္က် ခဲ့ရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕လက္႐ွိအဆက္အသြယ္ေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ် စဥ္းစားထုတ္ႏုတ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕စာရင္းကို တိုးလာေစဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေနႏိုင္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္သိသမွ် လူတိုင္းနီးပါး ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ဆံုခဲ့ၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္ (၅)ဦးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို မိတ္ဆက္ေပးဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါတယ္။ လူေတြ ကူညီဖို႔ စိတ္အားထက္သန္ၾကတာကို ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသမိခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ စာရင္းေလး အလွ်င္အျမန္ တိုးတက္မ်ားျပားလာၿပီး အေစာပိုင္းေဖာက္သည္အနည္းငယ္ေတာင္မွ ရ႐ွိခဲ့ပါတယ္။

2. ခ်ဥ္းကပ္ေခ်ာင္းေျမာင္းၿပီး ေလးစားပါ။
တခ်ဳိ႕အလားအလာ႐ွိတဲ့ ေဖာက္သည္မ်ားဟာ သင္လက္လွမ္းမမွီႏိုင္တဲ့ ေနရာမွာ အၿမဲ ႐ွိေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ မယံုၾကည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အေစာပိုင္းစတင္ခ်ဥ္းကပ္သူမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္လကၡဏာ “Stalk and Awe” တိုက္ပြဲစဥ္ကို အသံုးျပဳရတာ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်ပါတယ္။ ပထမဆံုး ဒီလူေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်ဥ္းကပ္ေခ်ာင္းေျမာင္းပါတယ္။ အဖမ္းခံရႏိုင္တဲ့ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာအေပၚ မလိုလားအပ္၊ လြန္ကဲတဲ့ ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္တဲ့ ခ်ဥ္းကပ္ေခ်ာင္းေျမာင္းျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။
သင္ေတြ႕ဆံုခ်င္တဲ့ လူနဲ႔ အဆက္အသြယ္႐ွိႏိုင္တဲ့သူကို ႐ွာၿပီး မိတ္ဆက္အီးေမးလ္ သို႔မဟုတ္ ဖုန္းေခၚဆိုျခင္းတစ္ခုကို ေတာင္းဆိုပါ။ ဒီလူဟာ လက္လွမ္းမီဖို႔ ခက္ခဲေလေလ သင္လိုအပ္မယ့္ ေထာက္ခံခ်က္ေတြ ပိုမ်ားေလေလျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက မိတ္ဆက္စာတစ္ေစာင္ ပို႔ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ဖုန္းေခၚဆိုပါ။ ထိုသူေတြနဲ႔ အမွတ္မထင္ ေတြ႕ဆံုႏိုင္ေအာင္လို႔ သူတို႔႐ွိမယ့္ ပြဲေတြကို တက္ေရာက္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြကို ႐ွာပါ။ (မ်ဳိးတူလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူခ်င္း ဆက္သြယ္ေရးပြဲႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းပြဲမ်ားသာ) မဂၤလာပြဲတစ္ခု သို႔မဟုတ္ ထိုသူရဲ႕က်န္းမာေရးေလ့က်င့္သည့္ အားကစား႐ံုဆီသို႔ ၀င္ေရာက္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ အႀကံေပးတာမဟုတ္ပါ။
အကယ္၍ သင္ဟာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခု စီစဥ္ႏိုင္ၿပီဆိုရင္ ဒီလူကို ေလးစားအံ့ၾသေအာင္ လုပ္ပါ။ သူ႕ရဲ႕စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမွာ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အလားအလာ႐ွိတဲ့ ျပႆနာေတြကို သုေတသနျပဳပါ။ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ စိတ္ပ်က္စရာ အခ်က္ေတြကို ႐ွာဖို႔ ေမးခြန္းကို ေမးရင္း ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲရဲ႕ ပထမအပိုင္းတစ္၀က္ကို သံုးစြဲၿပီး သင့္လုပ္ငန္းရဲ႕သီးျခားတန္ဖိုးတစ္ခုခုကို ကမ္းလွမ္းရန္ ႀကိဳးပမ္းပါ။ အဲဒီေနာက္ တန္ဖိုးကိုဆြဲေဆာင္လာႏိုင္ၿပီး ဒီလူကို ေလးစားအံ့ၾသေအာင္ ျပဳလုပ္လွ်င္ သင္ႏွင့္သင့္ကုမၸဏီကို သူ မ်ားစြာပိုမို စိတ္၀င္စားလာပါလိမ့္မယ္။

3. တိုးတက္မႈ႐ွိေၾကာင္းကိုေပၚလြင္ေအာင္ေဆာင္႐ြက္ပါ။
အလားအလာ႐ွိတဲ့ ေဖာက္သည္မ်ားႏွင့္ သင္စကားေျပာတဲ့အခါ ေမးခြန္းေပါင္းစံုကို အေကာင္းဆံုးေသာ အေျဖေတြ မရေကာင္း မရႏိုင္ပါဘူး။ “သင့္မွာ တျခားေဖာက္သည္ေတြ ဘယ္ေလာက္႐ွိလဲ? စီးပြားေရးလုပ္ငန္းထဲ သင္ ၀င္ေရာက္ခဲ့တာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲ?”
အျပဳသေဘာေဆာင္ျခင္းကို ထင္႐ွားေပၚလြင္ေအာင္ ေျဖဆိုဖို႔ ႀကိဳးစားပါ။ “ငါ့မွာ တျခားေဖာက္သည္ေတြ ဘယ္ေလာက္႐ွိလဲ? အဲဒီအေရအတြက္က ကိုယ့္ရဲ႕ကုန္ပစၥည္း သို႔မဟုတ္ ၀န္ေဆာင္မႈကို စမ္းသပ္သံုးစြဲခဲ့တဲ့ သူေတြရဲ႕ အခ်က္အလက္ေလာက္ အေရးမႀကီးပါဘူး။ ၉၅% က သူတို႔ရဲ႕မိတ္ေဆြေတြထံကို အႀကံျပဳေထာက္ခံေပးပါလိမ့္မယ္။”
ဒါမွမဟုတ္ “စီးပြားေရးလုပ္ငန္းထဲ ငါ ၀င္ေရာက္ခဲ့တာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲ? ဒီေဈးကြက္ အပိုင္းက႑ထဲမွာ ႏွစ္မ်ားစြာ အေတြ႕အႀကံဳေတြ ငါ့မွာ႐ွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ႀကီးမားတဲ့ ကုမၸဏီႀကီးကေနတဆင့္ ငါေပးခဲ့တဲ့ တူညီတဲ့ အရည္အေသြး႐ွိတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈကို ပိုမိုနည္းပါးတဲ့ ေဈးႏႈန္းနဲ႔ ေပးဖို႔ မၾကာေသးခင္က ငါ ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့တယ္။

4. အမ်ားယံုၾကည္လက္ခံႏိုင္မႈအတြက္ မိတ္ဖက္မ်ား ဖန္တီးပါ။
သင့္ရဲ႕ကနဦးစတင္မႈအေၾကာင္း ဘယ္သူမွ မၾကားခဲ့ပါဘူး။ သင့္ရဲ႕ကုမၼဏီအမွတ္တံဆိပ္ကို အမ်ားယံုၾကည္လက္ခံႏိုင္မႈ ဘာမွမ႐ွိပါဘူး။ ဒါဆို သင့္ရဲ႕ပထမဆံုးေသာေဖာက္သည္မ်ားအျဖစ္ ရ႐ွိဖို႔ လက္႐ွိတည္႐ွိေနတဲ့ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့ ကုမၼဏီတစ္ခုရဲ႕ အမ်ားယံုၾကည္လက္ခံမႈကို အသံုးျပဳပါလား။ သင္ပစ္မွတ္ထားတဲ့ ေဖာက္သည္မ်ား ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ ဒါမွမဟုတ္ လူတစ္ေယာက္ကို ႐ွာပါ။ အဲဒီလူဟာ သင္ပစ္မွတ္ထားတဲ့ေဖာက္သည္ေတြကို ၀န္ေဆာင္မႈေတြ ပံ့ပိုးေပးေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့လူတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ၀င္ေငြ၊ ေငြေၾကးအေထာက္အပံ့ သေဘာတူညီမႈတို႔၏ အမ်ဳိးအစားအခ်ဳိ႕၏ ရာခိုင္ႏႈန္းတစ္ခု သို႔မဟုတ္ အမ်ားေထာက္ခံခ်က္အတြက္ အလဲအလွယ္အေနနဲ႔ ေလွ်ာ့ေစ်းႏႈန္း တစ္ခုျဖင့္ ေဖာက္သည္တစ္ဦးျဖစ္လာရန္ အခြင့္အေရးကို အလားအလာ႐ွိသည့္ ေဖာက္သည္အား ကမ္းလွမ္းပါ။

5. ကၽြမ္းက်င္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါ။
သင့္မွာ ေက်နပ္အားရတဲ့ ေဖာက္သည္မ်ားရဲ႕ မွတ္တမ္း မ႐ွိတဲ့အခါ ေနာက္ထပ္တစ္ခု အေကာင္းဆံုးကေတာ့ သင္ေ႐ြးခ်ယ္ထားတဲ့ နယ္ပယ္ထဲမွာ ကၽြမ္းက်င္မႈ႐ွိေနဖို႔ပါပဲ။ သင့္ရဲ႕ နယ္ပယ္ဧရိယာထဲမွာ ႏွံ႔စပ္ေသာ အရင္းအျမစ္တစ္ခုအျဖစ္ ယံုၾကည္ေစေအာင္ သင့္ရဲ႕အေစာပိုင္း ေဖာက္သည္ေတြကို သင္ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ သူတို႔က သင့္ထံမွ ၀ယ္ယူပါလိမ့္မယ္။ ဒီေနရာမွာ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ ဟန္မေဆာင္ဖို႔ပါပဲ။ သင့္ရဲ႕ကၽြမ္းက်င္မႈကို သင္သက္ေသျပဖို႔ မစခင္မွာ သင္က ကၽြမ္းက်င္မႈကို တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရပါမယ္။
သင့္ရဲ႕ကၽြမ္းက်င္မႈကို တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ၿပီးတဲ့အခါ မည္သည့္မီဒီယာကေနမဆို ေဖာ္ျပလိုက္ပါ။ ဒီသတင္းပ်ံ႕ႏွံ႔ေစဖို႔ Facebook ဒါမွမဟုတ္ သင့္ရဲ႕ blog မွာ ပို႔စ္တင္ပါ။ ဒါမွမဟုတ္ guest blog တစ္ခုကို ေရးပါ။ အျဖဴေရာင္စကၠဴတစ္႐ြက္မွာ ေရးၿပီး အလုပ္အပ္ႏံွသူမ်ားကို ပစ္မွတ္ထားဖို႔ အီးေမးလ္ပို႔ပါ။ “lunch and learn” seminar ကိုထည့္သြင္းၿပီး သင့္ရဲ႕နယ္ပယ္ ဧရိယာအေၾကာင္း ေလ့လာဖို႔ အလားအလာ႐ွိတဲ့ေဖာက္သည္မ်ားကို ဖိတ္ၾကားပါ။
သင့္ရဲ႕ကုမၸဏီကို ေရာင္းခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားရင္း သင့္ရဲ႕အဆက္အသြယ္ေတြအားလံုးကို အသံုးခ်ဖို႔ တိုက္တြန္းမႈကို တိုက္ခိုက္ပါ။ လူေတြကို ကူညီရန္ႏွင့္ သင့္ရဲ႕ပထမဆံုးေသာ ေဖာက္သည္ေတြ လိုက္ပါလာေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ သင့္ရဲ႕စင္ျမင့္ပံုစံကို အသံုးျပဳပါ။ ပထမဆံုးေသာ ေဖာက္သည္ေတြက သင့္ရဲ႕ကနဦးစတင္မႈဆီကို ၀င္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။

သင့္ရဲ႕ပထမဆံုးေသာ ေဖာက္သည္မ်ား ရ႐ွိေစဖို႔ သင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဖန္တီးေဆာင္႐ြက္တဲ့ အရာေတြက ဘာေတြလဲ?

Translated by Tinzar

No comments:

Post a Comment